Excerpts from „The Book of Whispers” are used as school themes for gymnasium

Excerpts from „The Book of Whispers” are used as school themes for gymnasium :

  • Dezvoltă prin exemple din “Cartea șoaptelor” de Varujan Vosganian două argumente care să susțină încadrarea romanului într-o operă epică

 – Aveți acest text:

 Nu puteam citi toate cărțile din casă. Dar le ştiam după miros. Bunicul Garabet mă învățase să cunosc cărțile astfel. O carte bună miroase într-un anumit fel. Legat strâns în chingile ei de piele mitoase aproape omeneşte.Am înțeles cărțile mai întâi pipăindu-le şi mirosindu-le. Nu eram singurul. Printre file vedeam mereu o gânganie roşiatică.”N-o omorî, mă oprea bunicul. E scorpionul de cărți. Fiecare lume trebuie să aibă vietățile ei. Cartea e şi ea o lume. Vietațile sunt sortite să se hrănească cu păcatele şi greşelile lumii. Aşa şi scorpionul ăsta: îndreaptă greşelile din cărți.” Multă vreme nu l-am crezut. Acum însă povestitorul sunt eu. Un fel de serib care vrea să îndrepte greşelile vechi. Sunt aşadar un scorpion de cărți.” (Varujan Vosganian – Cartea şoaptelor)

 a)     Transcrieți din textul dat două substantive aflate în cazuri diferite și precizează funcția lor sintactică cartea șoaptelor varujan vosganian

b)    Argumentați că fragmentul dat este o operă epică, minimum 25 de rânduri.

c)     Explicați rolul ghilimelelor folosite în al doilea al doilea alineat ”Cartea șoaptelor” de Varujan Vosganian.

 

 

–       Ai intrat în lumea ficțională a Cărții șoaptelor, scrisă de Varujan Vosganian. Ești scorpionul de cărți despre care vorbește bunicul băiatului. Te afli printre filele cărții preferate. Îți imaginezi apoi că interviu în cursul evenimentelor pentru a îndrepta ceea ce tu consideri greșit în acea carte etc. Scrie, în acest sens, o compunere narativă de 100-150 de cuvinte, în care să prezinți acțiunile tale